Skip to main content

Możesz być silny jak nigdy dotąd…
możesz zrozumieć funkcjonowanie ludzkiego ciała…
możesz kontrolować funkcjonowanie swojego ciała…
możesz trenować najlepszy trening na świecie
na najlepszych maszynach na świecie !!!!

Pomożemy Ci przejść drogę do silnego, sprawnego i zdrowego ciała
Nauczymy Cię słuchać sygnałów płynących z Twojego ciała i reagować na nie
Wyleczymy Cię z bólu i strachu przed ruchem

Pilates klasyczny to system ćwiczeń na macie oraz maszynach.
To najlepszy trening siłowy, najlepszy trening koordynacji, mobilności i stretching jaki możemy polecić każdemu, komu zależy na długim, zdrowym i szczęśliwym życiu bez bólu i ograniczeń.
Pilates klasyczny to nie chwilowa moda lub nowy chwyt marketingowy rynku fitness.
Twórca tej metody treningowej Joseph Pilates nie żyje już ponad 50 lat, poświęcił całe swoje dorosłe życie na stworzenie genialnej metody ćwiczeń. Początkowo z dużymi efektami ruchem leczył kontuzje tancerzy, z czasem z jego metody treningowej zaczęły korzystać znane osoby (aktorzy, piosenkarze). Joseph Pilates i jego uczniowie bardzo rozpowszechnili ten system treningowy w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii.
Pilates to proces, który wymaga systematyczności i czasu. Tego treningu trzeba się uczyć, na tym treningu trzeba się skoncentrować, słuchać swojego ciała i nauczyciela…. ale w konsekwencji zyskujesz coś więcej niż myślisz.
Nie tylko zdrowe i sprawne ciało, ale również wiedzę o funkcjonowaniu swojego ciała, świadomość ruchów i funkcjonalne wzorce ruchowe przydatne w życiu codziennym.

Metoda Pilates to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów ćwiczeń ruchowych pozwalający na optymalizację funkcji poszczególnych grup mięśniowych i reorganizację układu nerwowego.
Celem Pilatesu jest powrót do poprawnej postawy ciała, przywrócenie naturalnej siły i poprawnej funkcji wszystkich mięśni, a co za tym idzie poprawienie funkcjonalności stawów i przywrócenie w nich pełnego zakresu ruchu bez dolegliwości bólowych.
Pracujemy głównie na układzie nerwowym, oddechowym i ruchowym.

Co możesz zyskać ćwicząc Pilates?

  • Silne i elastyczne ciało
  • Oddech, który dociera w najdalsze rejony ciała
  • Pewność siebie wynikającą ze znajomości swojego ciała
  • Kontrolę nad swoim ciałem
  • Wyprostowaną postawę
  • Silne, stabilne centrum ciała
  • Lepsze napięcie w obszarze dolnego brzucha, pleców, miednicy, pośladków, tyłu uda, które będzie Twoją najlepszą bielizną wyszczuplającą
  • Długi i elastyczny kręgosłup
  • Nowe, lepsze nawyki związane z czynnościami życia codziennego
  • Życie bez bólu i napięć

Metoda pilates to system treningowy, na który składa się praca na macie oraz stworzonych przez Josepha Pilatesa specjalistycznych sprzętach takich jak Reformer, Chair, Ladder Barrel, Cadillac, Pedo Pull, Spine Corrector itp.

W Pilatesowni możesz ćwiczyć na wszystkich sprzętach. Musisz tylko zdecydować czy chcesz ćwiczyć indywidualnie, w duecie czy w trzyosobowej grupie.

PILATES INDYWIDUALNIE
Trening indywidualny to 55 minut uwagi doświadczonego trenera skupionej w 100% na Twoim ciele i Twoich potrzebach. Taka forma treningu jest preferowana przez większość miłośników metody Pilatesa, gdyż pozwala na spersonalizowany dobór ćwiczeń, co bezpośrednio przekłada się na szybkie osiąganie założonych celów treningowych.
Taka forma treningu jest też najlepsza, aby zacząć ćwiczyć Pilates w klasycznej formie. Trening indywidualny sprawdza się również wspaniale w przypadku osób z kontuzjami lub dysfunkcjami w ciele, cierpiących na przewlekły ból pleców, jak również zawodowych sportowców i wszystkich szukających w ciele balansu i siły.
Cena treningu personalnego zależna jest od trenera prowadzącego zajęcia i zakupionego pakietu, waha się 140-250 zł/h

PILATES W DUECIE
Alternatywą dla treningu indywidualnego są treningi w duecie. Duet to idealne rozwiązanie dla par, przyjaciół czy członków rodziny przy zachowaniu formy treningu indywidualnego. Uwaga trenera poświęcona jest wówczas Tobie i Twojemu bliskiemu.
Jedna z osób uczestniczących w zajęciach odpowiedzialna jest za rezerwację terminu i zakup karnetu.
Cena treningu w duecie zależna jest od trenera prowadzącego zajęcia i zakupionego pakietu, waha się 130-175 zł/h

PILATES GRUPA
W Pilatesowni możesz ćwiczyć Pilates również w trzyosobowej grupie oraz w formie Open Studio.
Cena zajęć grupowych zależy od rodzaju zakupionego pakietu, waha się 60-90 zł/h

GYROTONIC® to nowoczesny trening funkcjonalny z wykorzystaniem specjalnego sprzętu o nazwie PULLEY TOWER COMBINATION UNIT.
W przeciwieństwie do większości systemów, w których ćwiczenia są wykonywane w płaszczyźnie pionowej lub poziomej, GYROTONIC® skupia się na ruchu kołowym lub ruchu fali.
Szczególnie ważne są tu również ruchy spiralne, skręty i rotacje, które wspaniale wpływają na mobilność kręgosłupa i mogą być formą autoterapii analogiczną do niektórych technik terapii manualnej.
Nasze kości i płaszczyzny tworzące stawy są zaokrąglone, dlatego najbardziej naturalny sposób poruszania się dla ludzkiego ciała to właśnie ruch kołowy i falowy.
Maszyny GYROTONIC® odpowiednio rozkładają siły wspierające i oporujące, aby nauczyć ciało poruszać się w każdej płaszczyźnie bez wysiłku i nie przeciążając go. Dlatego ten rodzaj treningu mogą wykonywać także osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ruchem lub ćwiczą od niedawna.
W metodzie tej ważny jest też rytm, który jest integralną częścią każdego ćwiczenia. Od stóp, poprzez biodra, przez kręgosłup, aż po koniuszki palców u rąk i czubek głowy. Rytm oddechu. Rytm fali.
Dzięki temu GYROTONIC® trenuje czucie ciała w przestrzeni, koordynację, siłę i elastyczność jednocześnie.
Metoda GYROTONIC® kreuje gibkość, kontrolę i siłę w złożonych płaszczyznach ruchów oraz wszystkich pozycjach ciała. Aktywacja centrum jest dynamiczna i płynna, aby jeden ruch przechodził w drugi, tak jak się to dzieje w tańcu.
Dzięki temu ciało jest przygotowane do funkcjonalnego ruchu w każdych, nawet nieprzewidzianych okolicznościach. Tak abyś mógł robić to co chcesz, tańczyć i uprawiać sport jaki tylko chcesz, bez zbędnego wysiłku, bez bólu, bez kontuzji.

Co możesz zyskać ćwicząc Gyrotonic?
Poznasz nowe kierunki, płaszczyzny i zakresy ruchów swojego ciała
Poczujesz wolność w ruchu
Głęboki i spokojny oddech
Lekkość i siłę w równowadze
Grację i płynność ruchów
Elastyczność całego ciała
Silne i dynamiczne centrum ciała
Większe zakresy ruchów
Rozciągnięcie od palców stóp do czubka głowy
Pożegnasz raz na zawsze sztywność szyji, pleców i bioder

Ruch który leczy

Trening prowadzony przez fizjoterapeutkę i trenera personalnego w jednej osobie.
Celem treningu medycznego jest odnalezienie dysfunkcji ruchowych oraz wyeliminowanie błędnych wzorców motorycznych, które prowadzą do dysproporcji mięśniowej i powodują dolegliwości bólowe.

Głównymi założeniami treningu medycznego są:

  • Polepszenie zakresu ruchu w stawach
  • Wzmacnianie siły i koordynacji mięśniowej
  • Poprawa czucia głębokiego i świadomości ciała
  • Odtworzenie prawidłowych napięć mięśniowych
  • Pozbycie się nieprawidłowych wzorców ruchowych
  • Poprawa mobilności
  • Rozwój stabilności
  • Zapobieganie urazom

Trening medyczny świetnie sprawdza się jako uzupełnienie klasycznej rehabilitacji w następujących jednostkach chorobowych:

  • osłabienie / napięcie MDM,
  • po operacjach ginekologicznych,
  • po zabiegach bariatrycznych,
  • po wymianie stawu biodrowego i kolanowego (oraz jako przygotowanie do zabiegu),
  • po artroskopii kolana,
  • po złamaniach i skręceniach,
  • w wadach postawy i skoliozie,
  • RZS,
  • ZZSK,
  • dyskopatia,
  • kręgozmyk,
  • w przebiegu choroby zwyrodnieniowej,
  • nadwaga i otyłość

Przygotuj się na nowy etap w swoim życiu bezpiecznie i świadomie

Aktywność fizyczna w ciąży i po porodzie polega na zastosowaniu odpowiednio dobranego programu treningowego dla przyszłych mam oraz bezpiecznego powrotu do ćwiczeń po porodzie. Prawidłowo dobrany zestaw ćwiczeń wzmacnia MDM, zapobiega powstawaniu wysiłkowego nietrzymania moczu, rozejściu mięśni brzucha, uszkodzeniom kresy oraz różnego rodzaju dolegliwościom związanym z bólami kręgosłupa, kończyn dolnych czy w obrębie miednicy.
Każda ciąża jest inna i dla każdej kobiety poród jest indywidualnym doświadczeniem. Dlatego też w Pilatesowni zarówno z kobietami w ciąży jak i ze świeżo upieczonymi mamami ćwiczymy WYŁĄCZNIE indywidualnie.
Trening prowadzony jest przez fizjoterapeutkę uroginekologiczną i zawiera elementy metody Pilatesa oraz treningu oddechowego. Jest holistycznym przygotowaniem do porodu drogami natury i najbezpieczniejszą formą powrotu do aktywności fizycznej po ciąży.

Odetchnij podczas treningu

Ćwiczenia hipopresjne są nieocenione w kontekście zdrowia dna miednicy oraz korekcji wad postawy.
Pojęcie hipopresji odnosi się do obniżenia ciśnienia śródbrzusznego (w klatce piersiowej, jamie brzusznej i miednicy), co odbywa się dzięki aspiracji przepony dającej „efekt zassania”.
Ze względu na wykorzystanie specyficznych pozycji zalicza się je do ćwiczeń posturalnych, a systematyczny rytm wykonania sprzyja treningowi oddechowemu.
Korzyści jakie przynosi trening hipopresyjny:

  • zapobieganie /zmniejszenie/ całkowite zniesienie objawów nietrzymania moczu,
  • przeciwdziałanie obniżeniom narządów w miednicy mniejszej,
  • wzmocnienie głębokich mięśni brzucha,
  • poprawa postawy ciała,
  • poprawa elastyczności blizn i zrostów,
  • lepsza kontrola ciśnienia śródbrzusznego,
  • zapobieganie przepuklinom,
  • masaż narządów wewnętrznych,
  • poprawa parametrów oddechowych.

Upewnij się, że ćwiczysz bezpiecznie

Fizjoterapia uroginekologiczna to młoda dziedzina fizjoterapii w której centrum zainteresowania jest kobieta i dolegliwości wynikające z dysfunkcji miednicy.
Głównym celem fizjoterapii uroginekologicznej jest poprawa stanu zdrowia i komfortu życia kobiet w każdym wieku i na każdym etapie życia.
Naszym pacjentkom oferujemy poradę fizjoterapeutyczną oraz terapię indywidualną w schorzeniach dna miednicy oraz jako profilaktykę w czasie ciąży i połogu.
Do częstych schorzeń dna miednicy w których zastosowanie znajduje fizjoterapia uroginekologiczna zaliczamy m.in.:

  • wysiłkowe/naglące nietrzymanie moczu,
  • pęcherz nadreaktywny,
  • obniżanie narządów miednicy mniejszej (cystocele, rectocele, wypadanie macicy)
  • wulwodynia
  • bolesne miesiączki
  • bolesne współżycie
  • endometrioza

Do najczęstszych problemów kobiet w ciąży należą bóle mięśni i stawów obwodowych (zwłaszcza bioder i kolan), bóle kręgosłupa, rwa kulszowa, bóle w obrębie miednicy, nietrzymanie moczu, bóle głowy oraz migreny, obrzęki kończyn.
W terapii kobiet w ciąży oraz w połogu oferujemy:

  • dobór odpowiedniej aktywności fizycznej w ciąży i po porodzie,
  • terapię rozejścia kresy białej mięśnia prostego brzucha,
  • mobilizację i rozluźnianie blizny po cesarskim cięciu i/lub nacięciu krocza,
  • profilaktykę nietrzymania moczu i obniżania narządów miednicy mniejszej

W fizjoterapii uroginekologicznej stosujemy nieinwazyjne metody terapeutyczne takie jak:

  • masaż,
  • terapia powięziowa,
  • taping,
  • indywidualny trening medyczny
Close Menu

Pilatesownia
ul. Łukasiewicza 37A
35-604 Rzeszów

Kontakt
tel. +48 790 792 804
e-mail: dykman.m[at]gmail.com

Godziny pracy Pilatesowni:
pn – pt: 07:00 – 21:00 oraz
so – 08:00 – 13:00